Thursday 5 December 2013

Red Velvet Brownies

Kali pertama cuba buat RVB ni..alhamdulillah, boleh tahanlah :-)

Semalam kelas tingkatan lima saya buat farewell party di sekolah. Last minute punya program, apa lagi ..ramai yang datang dengan tangan kosong la sebab dapat maklumat pada tengah malam tu.. tak sempat nak prepare apa2 lah.

Saya sempat juga menyediakan spagheti bolognaise, kek red velvet dan brownies. Si Hafiz merangkap  orang penting majlis membawa pinggan mangkuk, air dan sempat menggoreng samosa yang sangat sedap hehehe. Maizatul bawa kek batik, Safiah aka Peah bawa mee goreng, Tehah bawa roti pizza dan ada juga yang bawa coklat dan jajan2 lain. Si Alip dapat sponsor dari ayahnya untuk beli pizza tapi sebab PHD  lambat buka, saya top-up sikit lagi untuk beli 2 bucket KFC..then datang lagi Puan Nizayati bawak carbonara spagheti..alhamdulillah, sederhana tapi meriah majlis kami..bila lagilah dapat jumpa dengan mereka semua ni..
Gambar kelas masa persiapan SPM baru ni
Helo....helo...jom balik semula ke resepi RVB kita..hahaha

Resepi untuk kek saya ambil dari resepi asal saya dalam blog ni (RUJUK DI SINI) tapi untuk topping saya guna resepi dari blog Dari Dapur Kak Yah.

Tapi biasalah orang keras tangan ni..hasil tak serupa orang lain..comot sengoti..hahaha.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tadaaaa....frust tertonggeng sebab timing bakar 25 minit tanpa jenguk2 sebab sibuk 
dok mendeko RVC topping hangus sikit..lenkali kena kurangkan ke 18-20 minit aja..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jadilahhhh, untuk orang yang tak pandai baking cam saya ..hehehe


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...